koh lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu koh lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

koh lanta

Door: maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

20 December 2014 | Thailand, Bangkok

Hello, we gaan nu ons derde weekje in. Ondertussen zijn we al in heel veel plaatsjes geweest. Na koh chang zijn we naar bangkok gegaan. Daar moesten we een nachtje overnachten omdat de bus naar phuket de volgende dag pas kwam. We vinden bangkok biet meer leuk. Het is echt veel te druk daar, het stinkt, de mensen zijn daar onvriendelijker dan op het eiland en er zijn veel bedelaars of mensen die je dingen proberen aan te smeren zoals houten kikkers, armbandjes of een taxi. Overal waar je loopt word er hello where are you going? Taxi taxi tuk tuk gezegd. Op het begin schudde we nog beleefd ons hoofd en zeiden no thank you. Nu negeren we ze gewoon en dat werkt het best. Want sommige mensen kunnen of willen denk ik ook het woordje "no" niet verstaan. Gelukkig maar voor 1 nachtje, want de dag erna moesten we 14 uurtjes in de bus zitten naar phuket. Die bus kwam pas om 5 uur in de middag dus hebben we daar ook al weer in overnacht. Maar in zo een bus slaap je niet goed we waren kapot toen we op het strand van phuket aankwamen. Dus hebben we nog eventjes op het strand bijgeslapen.

Toen we wakker werden besloten we dat we op pguket niet wjlde blijven. Het leek gewoon niet iets voor ons. We zijn natuurlijk alles aan het vergelijken met ons geliefde koh chang. Met de bus zijn we weer naar phuket town gegaan om vervolgens weer een paar uur op de boot te zitten naar koh phi phi. En koh phi phi is zo een mooi eiland. Daar is de film van the beach opgenomen. Super mooie strandjes! Maar helaas word er op het eiland te veel rotzooi gegooid door de geestende mensen. We zijn hier daarom ook maar 1 nachtje gebleven. We vonden het nacht leven daar niks. We vonden het heel erg jammer van het eiland. Gelukkig hebben we een gezellige avond gehad in de tattoo shop waar puck een tattoo heeft laten zetten met bamboo. Hij is echt heel erg vet geworden. Ze heeft een mandala gezet met een olifantje er in op haar bovenbeen. De mensen die daar werkten waren heel relax en we hebben veel met ze gelachen. De volgende dag zijn we weer met het bootje naar koh lanta gegaan.

Koh lanta is geen koh chang. Ons hartje ligt daar nog steeds maar koh lanta is ook den mooi en leuk eiland. We zijn hier met de scooter weer een beetje rond gereden naar de old town van koh lanta en naar de stad. Ook de fresh market hebben we gezien alleen vonden we die niet zo fesh haha. Vandaag zijn we lekker wrgens gaan eten en hebben voor de verandering een keer veel besteld zodat we vol zaten. Normaal eten we hier best weinig omdat je aan een gerechtje eigenlijk niet genoeg hebt.

Gister zijn we voor de supermarkt op een terasje gaan zitten. Dat wers uiteindelijk super gezellig. Er kwamen jongens uit Australië bij zitten waar we een kaartspel me hebben gespeeld. Het terasje voor de supermarkt was heel erg druk omdat het bier in de supermarkt veel goedkoper is dan in de kroeg. En iedereen ia hier natuurlijk op budget tour. Na het kaartspelletje zijn we naar relaxed beach gegaan en hebben daar een leuk feestje gehad. Super leuk!

Wel hebben we veeel grote beesten gezien op dit eiland. Gister bijvoorbeeld een grote duizendpoot en vandaag een grote spin en een sprinkhaan. En met groot bedoel ik echt heeeel groot zo groot als je hand. Oja en er hebben al wat kakkerlakken door onze spulletjes gelopen. Iek! Ook aan muggen niet te kort. Ik ben er bijna aan gewend aan die bulten op mijn benen.de deet helpt voor geen meter.

Oja, en vandaag hadden we pech met de scooter. De band was lek. Iemand wilde ons wel helpen maar vroeg er veel te veel voor. Voor lopen was het te ver dus hebben we dat toch maar wel gedaan. We hebben wel gezegd dat we dat niet bij hadden dus uiteindelijk hebben we het toch voor minder gekregen. Degene bij wie we een scooter hadden gehuurd zei dat we nog steeds opgelicht waren ondanks we al mibder hadden gegeven. Het meisje die daar werkte heeft gezegd dat we morgen de scooter nog een dagje mochten lenen gratis. De mensen zijn hier zo lief wn behulpzaam! Echt overal. Ze kunnen je dan misschien niet altijd verstaan. Maar ze proberen je echt te helpen met alles.

Volgende week gaan we weer naar chiang mai. Ik hoop dat ik nika ven vergeten over deze dagen.

Xxxx groetjes uit koh lanta!

• 21 December 2014 - 01:58

HennieM:

Zelfde probleem als ik dus, verliefd op Ko Chang, haha. Mochten jullie een scooter huren in Chiang Mai, ga da niet buiten de stadsmuren, da's levensgevaarlijk! Ik heb peentjes gezweet!
    liefs, Hennie xxx

• 22 December 2014 - 10:35