kerstgevoelloos in chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu kerstgevoelloos in chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

kerstgevoelloos in chiang mai

Door: maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

27 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ik heb weer even tijd om jullie een update te geven van onze laatste dagen hier. We zijn op alle manieren van lanta naar chiang mai gekomen. Hier hebben we "kerst gevierd". En ons nieuwjaar gaan we vieren in Pai. Denken we dan haha en anders alweer in laos.

Eigenlijk was het de bedoeling dat we alleen maar met de bus naar chiang mai zouden gaan. En dan eerst nog wel van lanta naar phuket. Maar het mannetje achter de balie van de ticketverkoop zei dat we beter het vliegtuig konden nemen naar bangkok, en vanaf daar de bus of trein te pakken. Dit was ook nog eens goedkoper! Voor deze vlucht hebben we maar 14 euros moeten betalen. Maar ik weet eigenlijk niet of we er nou sneller waren met al die lantefanterige dingen er om heen...

We zijn namenlijk door een taxibusje opgehaald om vervolgens daar mee op de ferry naar krabi te gaan. Vanuit krabi vlogen we naar bangkok, vanuit bangkok moesten we de bus naar het metro station pakken en vanaf het metro station moesten we weer de trein naar chiang mai pakken. Dit was de nachttrein.

Van sommige mensen gehoord dat dit super leuk was. Van hennie had ik al gehoord van niet haha. Maar zo eigenwijs als we zijn hebben we dit toch maar gedaan. En hennie ke hebt inderdaad gelijk! 1 keer en nooit meer. We hebben 14 uur lang in een ttein moeten bibberen met airco. Die airco kon niet uit. Ik had een auper dik vest aangektrokken, en puck twee truien over elkaar heen. Je kreeg een heel dun dekentje van een heel erg chagrijnige conducteur.

We waren super blij dat we er achter kwamen dat de stoel voor ons waar lotje in haar eentje op zat, dat we die om konden draaien. Dus dat deden we want dat leek ons wel wat gezelliger. Daarna kwam er een reeks condecteuren aam waar van de laatste heel erg boos tegen ons begon te mopperen dat we de stoel niet om mochten draaien. We snapte er niks van. Voordat we überhaupt konden vragen waarom dan niet, draaide hij als een razende roeland de stoel van lotje alweer om. Hij riep steeds next statiom. Dus we dachten dat er dan misschien wel mensen naast haar zouden kunnen zitten bij het volgende station. Dan was het enigzins nog te begrijpen. Maar bij elk station hoefde er niemand naast haar te zitten. Er waren nog genoeg plekken vrij. Wel had je je eigen stoel nummer. Na het zoveelste station. Zag je de condecteur met een meisje lopen, hij wees haar de stoel aan naast lotje. Er waren nog genoeg stoellen vrij. We zagen aan haar dat ze om zich heen zat te kijken waarom ze daar neer werd gezet. Ik weet zwker dat hij dat expres deed. Maargoed...

Uiteindelijk zijn we uit die koude trein met chagrijnige condecteur kunnen komen. Vanuit daar hoefde we nog alleen een taxi te pakken naar chiang mais stadcentrum.

We dachten toen we daar waren, we doen eens gek. Laten we een keer in een dorm slapen. Dan lig je ook bij andere mensen op de kamer in een stapelbedje. Kan best gezellig zijn... alleen hebben we deze 3 nachten daar alleen met zn drietjes in gelegen haha. Dus we hadden alle drie 2 bedden. Al leek het vandaag erop of we met een onzichtbare vierde waren maar daar kom ik straks nog op terug.

De dag dat we aankwamen hebben we de tempels en de buurt van chiang mai bekeken... en natuurlijk de nightmarket. Daar hadden we allemaal een " kerstoutfitje" gekocht want het was kerstavond... de sfeer was er niet echt ookal waren er wel wat palmbomen versierd en stonden er hier en daar wat ladyboys in een kerstpakje.

Op eerste kerstdag hebben we onszelf een kado gegeven: de tigerkingdom en de monkeyshow. Super rare ervaring. Die tijgers leken niet gedrogeerd gelukkig. Ze speelde gewoon met elkaar. Daarna mochten we de tijgers aaien knuffelen en er werden fotos gemaakt door een fotograaf. De monkey show beviel ons beter. We vonden het super grappig. Die aapjes konden gewoon gewicht heffen en opdrukken! Het enige jammere ervan was dat ze wel aan een riempje zaten. Er was ook een klein aapje waar ik mijn armbandje aan had gegeven. Hij zat er heel leuk mij te spelen todat hij hem ineens probeerde op te eten. Toen puck hem probeerde af te pakken beet hij puck. Gelukkig niet zo heel hard haha.

Nou en die avond zijn we een kerstbiertje gaan halen. We hadden jongens ontmoet uit amerika en australie waar we beerpong mee hadden gespeeld. De kroegjes gingen om 2 uur al dicht. Het was totaal niet kerstachtig die dag. Maar wel leuk. Je moet je er dan ook maar gewoon bij neerleggen dat het hier gewoon geen kerst is. Dan word je ook niet teleurgesteld. Wij zitten hier dan ook wel in het zonnetje!! En oja omdat we ewn grapje bij het ijskraampje aan het maken waren dat de ijsjes zo duur van ons waren hadden we van een nederlands gezin een ijsje gekregen haha. Super lief van ze en ook wel een beetje genant!

De tweede kerstdag was een beetje doelloos. We probeerde een zwembad te zoeken maar die hebben we niet echt gevonden. Puck had haar wenkbrauwen laten harsen maar er waren niet echt veel haartjes er vanaf gekomen. Alweer 100 bath verspild:p. Die avind hebben we een echt kerstdiner gehad: pizza! En lotje had pasta. Dat eet je hier eigenlijk nooit. We zijn elke dag rijst aan het eten. Dat is hier ook de goedkoopste optie. Pizza en pasta is dan ook heel wat voor ons nu haha.

En dan gaan we vandaag naar pai. Hopelijk zit het niet vol met nieuwjaar. Toen we wakker werden was ik mijn telefoon kwijt en hadden we ineens een vierde kerstmuts. Die kerstmuts kon gewoon echt niet van ons zijn! Heel vreemd. Mijn telefoon was van mijn bed ineens onderaan tussen de spijlen van lot haar bed terug gevonden. Nog zoiets vreemds vandaar het vierde onzichtbare vriendje van ons.

Tot de volgende keer en veel plezier in de sneeuw! Xjes van ons.

• 30 December 2014 - 18:07

Erica Vorstenbosch:

He meiden,
    Wat hebben jullie alweer veel gezien en meegemaakt.
    Ik wens jullie een super 2015
    Groetjes, Erica

• 01 Januari 2015 - 15:09

Maxime Scheepens:

Dankjwel erica! Ook een fijn 2015 voor jou!