happy new year! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu happy new year! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

happy new year!

Door: maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

01 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Die van ons was 6 uur eerder dan die van jullie. Toen het bij jullie nieuwjaar was lagen wij alweer braaf te slapen in ons harde bedje.

Het was niet dat het niet leuk was maar we waren gewoon lekker vroeg naar huis gegaan. Het is ook best koud snachts, en we stonden op een open veld. En op een gegeven moment helpt drank en dansen niet meer. We hadden alle drie ook niet zo een warme kleren aan. Voor die kleren hebben we trouwens wel geshopt op de nightmarket. We hebben dan niet zo een fancy jurkje als wat je normaal aan trekt, aangetrokken maaar we hebben er wel ons best op gedaan om er weer een beetje leuk uit te zien!

Dus we hadden nieuwjaar in pai... een heel leuk relax en mooi dorpje ergens in de bergen van noord thailand. Iedereen is er heel rustig en als je hier op stap wilt gaan kan je ook niet echt een feestje verwachten. Je zit met zijn allen om een groot kampvuur heen en luistert naar reggea muziek. Dat is de reden waarom we op nieuwjaarsnacht na dan niet opstap hier zijn geweest. We hebben een avond gehad dat we gewoon ergens wat gingen drinken en vroeg naar bed. En de andere avond hebben we een kapperavondje gehouden. Ik heb lotte haar haren weer blauw gemaakt, bij puck highlights gezet en bij mezelf een dipdye. We hadden namelijk een kappersgroothandeltje gevonden wat wij wel heel erg handig en fijn vonden. Meteen gebruik van gemaakt dus!

Overdag gingen we naar het zwembad, super koud zwembad. Maar dat was wel fijn als het hier overdag 38 graden was. We namen james( een jongen die alleen reisde en al ontmoet hadden in koh lanta) ook mee naar dit zwembad. Eigenlijk deden we daar niet meer dan lekker lui zijn en af en toe in het zwembad gaan om af te koelen. De laatste keer dat ik naar het zwembad ging met mijn pas gedipdyede haar heb ik daar mee in het chloorwater gezwommen. Het resultaat daarvan vond ik niet zo heel leuk eigenlijk.

Toen ik in de douche stond zag ik ineens dat ik groen haar had in plaats van blond. Ik kon me ook herinneren dat er een man op het zwembad was met een gekke groene gloed op zijn hoofd. Vandaar dat ik de link meteen had gelegd. Puck had voor mij toen opgezocht wat ik daar aan kon doen. Dus op t einde van de avond zat ik daar met ketchup in mijn haar. Het had ook nog zelfs best geholpen!

De volgende dag op nieuwjaarsdag had ik het weer overnieuw geverfd en toen was alles weer in orde. Onze outfits bij elkaar gescoord en we waren er een soort van klaar voor... we hadden alweer net als bij kerst helemaal geen nieuwjaarsgevoel, maar dat is later wel gekomen.

We zijn samen met james rond 11 uur naar een feestje gelopen van een ander hostel. Dit heette famous circus school. Daar draaide ze wel muziek waar op gedanst kon worden, en iedereen stond daar met wen groot chang biertje of een bucket in zijn hand. Ook stonden daar mensen te oefenen met hoepels en vuurstokken. Best wel grappig om te zien. Vanuit famous circus school heb je een geweldog mooi uitzicht op pai. Dit komt omdat het iets hoger ligt. Toen het dan ook eindelijk 12 uur werd, was wat we zagen ecjt niet te beschrijven. Ik vind het jammer dat ik er geen mooie foto van kon maken met mijn slechte camera, maar echt, ik heb nog nooit zo een mooi nieuwjaar gehad. Overal waar je keek gloeide wensbalonnetjes en hier en daar was er wat vuurwerk. En dan zowizo al dat uitzicht over dat dorpje, dat maakte het compleet! Echt heel erg mooi! Daarna hebben we natuurlijk gefeest wat heel gezellig was.

Zonder kater maar wel nog een beetje dronken stonden we vandaag op om kwart over tien. We moesten namelijk al om 11 uur uitchecken en om 12 uur de bus naar chiang mai want wij gaan naaar laos!! We hadden echt dikke lol nog vanochtend haha. We hebben ook ineens spontaan besloten toen de bus heel erg vol was om te gaan liften... jaa jullie lezen het goed! We hebben gelift!

En dat ging heel erg gemakkelijk. En het was echt super vet om te doen. We hebben echt een kartonnetje gehaald en er op geschreven waar we naar toe moesten. Nadat we nog niet eens 10 minuten aan de weg stonden, stopte er ineens een grote pick up die ze hier btw bijna allemaal hebben, want je mag daar achter in de bak zitten. In die pick up zaten alleen maar jongere en die wilde ons wel mee nemen naar chiang mai. Wij mochten dan ook in de achterbak zitten tussen allerlei spulletjes. Ik vond t echt een hele leuke ervarong daar zo achetr in die bak. Heel de weg door de bergen heen. We hebben er heel de dag op gedaan. En helemaal gratis! Nu zijn we bij het busstation en hebben morgen dan de bus naar chang kong. En vanuit daar kunnen we naar laos gaan.

Ben benieuwd hoe het daar is. Kusjes

  • 04 Januari 2015 - 02:02

    HennieM:

    James is toch niet toevallig een Taiwanees of Korean hè?

    (Happy new year btw xxx)

  • 04 Januari 2015 - 21:04

    Maxime Scheepens:

    Hahaa nee james komt ui uit Londen hennie!

Tags: pai, nieuw jaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxime

Actief sinds 30 Nov. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 13261

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 16 Juni 2016

Tweede reis

05 December 2014 - 05 Maart 2015

Mijn eerste backpack ervaring

Landen bezocht: