Lima,paracas en huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu Lima,paracas en huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

Lima,paracas en huacachina

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

08 Mei 2016 | Peru, Huacachina

Zo eindelijk heb ik de tijd,de rust, en de wifi om dan eindelijk mijn verhaal aan jullie te doen.we hebben al zoveel gedaan dat het lijkt of ik al 4 weken hier ben inplaats van 4 dagen! Maargoed daar komtiee:

First things first. Lima. Lima is de hoofdstadvan Peru en daar kwamen we dus als eerste aan. We hadden alvast een hostel gereserveerd, en we wilden wel op het begin wat aclimatiseren dus hadden we een twin room geboekt. Maar toen we bij de receptie aankwamen was er schijnbaar iets njet helemaal goed gegaan dus moesten we meteen uit onze comfortzone, in een dormroom slapen met 6 andere mensjes.

Dit hostel, genaamd flying dog in lima werd ons aangeraden maar ik weet niet zo goed waarom want het was er heel heel erg rumoerig en onze gedeelde badkamer zat in een andere kamer. Dus als je snachts naar de wc moest, moest je eerst nog naar een ander kamertje waar ook nog 6 bedden stonden met slapende mensen die je niet graag wakker wilde maken. Daar zat tevens onze souche en de kraantjes. Dus toen we zo een haast hadden ondat om 7 uur aochtends onze bus vertrok, heb ik mojn tanden buiten moeten poetsen, en ben ik ergens een hoekje gaan zoeken om mezelf om te kleden want er zat iemand al in dat hokje met alle faciliteiten.

Achjaaa als dat het enige is! Want verder rest is Lima gewoon top! Je bent daar lekker aan de zee, je hebt er echt een heel mooi liefdes parkje en super lekker eten. Mmm ik heb al zoveel peruaans eten en drinken geprobeert hier!

Onze tweede stop was in Paracas. Super leuk stadje, en ook aan zee. Dit is de tweede keer aan zee, maar toch lig ik nu pas in mijn bikini aan een zwembadje. Er was zo veel te zien en te doen dat het gewoon zonde is om je dag aan het strand soor te brengen.

We hebben trouwens een hop on hop of bus. Die rijd ons door heel peru heen tot aan cusco. Echt een hele fijne organisatie. Zo stopte we onderweg naar paracas tot wel twee keer toe om iets te bekijken. De eerste stop was ergens heel hoog op een berg met zon massief groot jezus beeld die je ook in rio hebt. Super indrukwekkend uitzicht hadden we. Er werd nog een verhaaltje bij vertelt maar niet zo interessant om aan jullie te melden dus daar laat ik het even bij zitten hihi. Daarna stopte we nog eens bij de slaventunnels en zijn we daar doorheen gekropen.

En uiteindelijk kwamen we om 2 uur aan in Paracas. Ze hadden daar een super leuk kraampje met vanalles. En ik heb weer een dromenvanger gekocht. En omdat dat uit ons potje kwam, mocht lotje een vlechtje zetten. Je weet wel zo eentje met allerlei kleurtjes.

Door dat moment hadden we een nederlands stelletje leren kennen en hebben we eigenlijk met hun de rest van de dsg besteed. Lekker slushes drinken in het zonnetje en poolen in de avond.

De volgende dag zaten we al weer in een bootje om xe paracas islands te bekijken. Onze gids op het bootje had echt een hilarisch accent. Als jullie dat willen horen vraag me ernaar. Ik heb t gefilmd. Maargoed de eilandjes waren echt super leuk. Hij zat vol met vogels,pinguïns en super schattige zeeleeuwtjes. In dat bootje zaten we al om 8 uur spchtends omdat we om 11 uur alweer in de bus moesten zitten voor een tripje naar het natural reservoire. Daar waren ook wcht indrukwekkende dingen te zien. Ik kan het ook niet echt beschrijven zo mooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huacachina

Maxime

Actief sinds 30 Nov. 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 13210

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 16 Juni 2016

Tweede reis

05 December 2014 - 05 Maart 2015

Mijn eerste backpack ervaring

Landen bezocht: