nieuwe topsport - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu nieuwe topsport - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

nieuwe topsport

Door: maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

06 December 2014 | Thailand, Bangkok

Hi again. Vandaag zijn we verdwaald. We wilde naar koa sang road gaan met de bus en de boot maar zijn daar uiteindelijk niet aangekomen. Hoe dat kwam? Nouuu... we hadden dit aan onze verhuurder gevraagd hoe we het beste daar heen konden komen. Hij had dit heel goed uitgelegd maar we hadden alleen onthouden dat we bij een wit met groene winkel uit moesten stappen. Toen we bij de bushalte stonden zijn we in een random bus gestapt en dachten dat we er zo wel kwamen. Dat was niet zo slim, want niet alle bussen komen daar dus terecht. Maargoed we werden ergens afgezet en hebben toen wel gevraagd welke lijn we moesten pakken. Na best een tijdje wachten hebben we uiteindelijk een bus kunnen nemen richting kao sang road.

Eenmaal in die bus begonnen we ons af te vragen waar we nu moesten uitstappen, dat staat eigenlijk nergens duidelijk want het zijn zijn allemaal van die thaise lettertjes op de borden. Toen we vonden dat het er ergens heel druk uitzag zijn we daar maar voor de zekerheid uitgestapt.

Ook daar werd alles met thaise tekens aangegeven dus we wisten echt niet waar we waren. We zijn echt ver gaan lopen, we hebben gelopen en gelopen. En eigenlijk maakte dat niks uit. Je ziet zo veel om je heen en je hebt alle tijd van de wereld. We zijn bij een winkeltje gestopt om water te kopen. Deze had je al voor 2 nederlandse centjes, zo hadden we uitgerekend.

We bedachten dat we misschien in de mac donalds op wifi konden en zo toch nog de weg konden vinden naar koa sang road. De mac donalds hebben we uiteindelijk gevonden maar ze hadden helaas geen wifi voor ons:( ze hadden het wel maar de code deed het bij ons niet. Als we aan de mensen vroegen waar we heen moesten, verstonden ze ons vaak niet, of juist wel maar konden dan niet in het engels uitleggen waar we dan heen moesten gaan. Dus toen zijn we maar weer gaan lopen en lopen en lopen op zoek naar een metrostation omdat daar vast wel iets in het engels aan staat gegeven. Onderweg daar naartoe zagen we eindelijk op een bordje staan waar we ons bevonden. We waren in sukhum vit haha.

Enn we hebben het metro station ook nog eens kunnen vinden een momentje daarna! Yes. Daar werd ons vertelt dat we of met de taxi of met de tuk tuk naar koa sang road moesten gaan dit was ongeveer een uurtje. We hadden er ineens geen zin meer in omdat het al bijna 4 uur was haha. Nouja toen hebben we de metro maar weer naar bang na gepakt. En het kost allemaal geen drol.

En vanavond zijn we naar de night market geweest wat echt super leuk was. We hebben ons nieuwe topsport gevonden. Voor zo goed koop mogelijk alles eten, kopen en doen. We hebben denk ik vandaag maar 10 euro uitgegeven over de hele dag met vervoer eten en lol. Puck en ik wilde een zonnebril kopen maar vonden 7,50 voor 2 zonnebrillen toch echt te duur ineens hahaha.

En op de terug weg hebben we zooo lang op een bus gewacht die niet meer kwam omdat we niet met de taxi wilde gaan. Meer dan een half uur. Uiteindelijk hadden we een thais meisje ontmoet waar we gratis mee mee mochten omdat haar man toevallig ook een taxichauffeur was.

En ojaa! We zijn hier pas twee dagen maar hebben toch echt al een knappe thai gezien! Dus ze bestaan wel. We werden er helemaal vrolijk van haha.

Kus

• 07 December 2014 - 08:37

Moi M:

Sukhumvit is geen wijk maar de hoofdweg haha. Pak nou gewoon een taxi, met z'n drieën kost dat geen drol en hoef je niet zo te zoeken. Ik ben na bijna 24 slopende uren van chiang mai weer op Koh Chang. Ik raad niet de nachttrein maar een eersteklas bus aan. Stuk comfortabeler en je krijgt eten en drinken onder weg ook nog. Net eersteklas vliegen maar dan op wielen. Xx

• 07 December 2014 - 14:04

Nienke:

Heeee meks, nou dat klinkt allemaal wel spannend hahaha. En wel knappe Chinezen ja? Ik zei het toch

• 07 December 2014 - 14:06

Nienke:

Heel veel plezier en geniet ervan!! Groetjes aan lott en Puck xxxx