halong bay - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu halong bay - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

halong bay

Blijf op de hoogte en volg Maxime

26 Januari 2015 | Vietnam, Vĩnh Long

Zo stom als we zijn hadden we de local bus naar ha long bay gepakt. We wilden heel graag een van de wonderen bekijken met onze eigen ogen. We houden niet van georganiseerde touren, en vandaar dat we dus de local bus hadden gepakt naar het plaatsje zelf. En zo stom als we zijn lezen we dan in de lonelyplanet dat het goedkoper is om van hanoi een tour te boeken, dan in het plaatsje zelf. Dus we hebben dat helemaal voor niks gedaan, maargoed. Toen we naar de taxi liepen, om vervolgens naar het busstation te rijden kwam er een man op me afgerend.. hij ging op zijn hurken zitten, en begon ineens met lijm een stukje van mijn slipper te lijmen terwijl die helemaal niet kapot was. Ik zag ineens waar hij vandaan gerend kwam. Hij was waarschijnlijk een collega van de twee andere "schoenmakers" die daar op straat zaten. Ik liep toen maar snel door, voordat ik het ook nog eens moest betalen.

Eenmaal op het busstation komen er 10 vietnamezen op je afgerend. Als je niet reageerd op het opdringerige gedoe, gaan ze gewoon door. Er was gelukkig ewn vietnamees meisje die schreeuwde dat ze op moesten houden. Zij hielp ons daarna gelukkig ook verder met ons kaartje. We konden gelukkig heel snel in de bus terecht. De buschauffeur was alleen vergeten dat we er bij ha long bay uit moesten stappen, dus die waren we bijna voorbij gereden haha. Puck had gelukkig net op tijd gevraagd waar we er uit moesten voor ha long bay. De bus stopte ineens na 2 minuten, en moesten we er uit.