Machu pichu jungle inca trek dag 4 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu Machu pichu jungle inca trek dag 4 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

Machu pichu jungle inca trek dag 4

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

30 Mei 2016 | Peru, Cuzco

EINDELIJK. nu was het de dag dat we echt Machu Pichu gingen zien. Onze gids had super lief een ontbijtje to go voor iedereen gemaakt. Deze konden we nu dus mee gaan nemen. Het enige probleem waren de wonden op mijn hakken. Vandaag moest ik wel weer mijn hikingboots aan, want op slippertjes kon ik het vandaag niet af. Maar zodra ik op de trappen naar boven ging voelde ik niks van mijn hakken. Maar zodra er een plat stukje was weer wel. Gelukkig waren er niet veel platte stukjes, en hebben we flink onze been en bil spieren kunnen trainen. Zo hoog was elke stap die je moest maken.

Het was echt heel erg vroeg. Iedereen werd om half 5 wakker, en begonnen stilletjes aan richting Machu Pichu te lopen. Toch was de klim, ookal scheen de zon nog niet, heel erg warm. ik denk dat dit het zwaarste stuk was van heel onze trek. Het begon een beetje te regenen wat super verfrissend was. En we waren binnen 45 minuten al boven terwijl onze gids ons na ruim een uur pas boven had verwacht.

Helaas werd dat verfrissende regenbuitje een hele harde stortbui en hebben we de zonsopkomst niet kunnen zien. Er waren heel veel wolken, maar ook Machu Pichu.

Machu Pichu zelf was heel mooi en indrukwekkend, en omdat het zo vroeg was, waren er nog niet zo heel veel mensen. Onze gids sprak ineens niet meer zo goed engels, en omdat hij zelf niet zo van de regen houd hebben we maar bij drie punten stil gestaan in Machu Pichu. Eigenlijk heb ik alleen maar de dingen onthouden waar de rest om moest lachen. Hij zei bijvoorbeeld dat de gemiddelde leeftijd van de inca's 90 jaar was. Volgens mij klopt daar niet zo veel van... Onze gids had uiteindelijk dus meer verstand van alle vruchtjes die er groeide in de jungle dan van Machu Pichu zelf. Dat was wel een beetje teleurstellend.

Daarna nam hij ons mee naar het enige afdakje dat er op Machu Pichu ontstond en was daar ineens plots ons afscheid. Heel erg random maar goed. Onder dat afdakje hebben we misschien wel een uur staan te wachten tot de regen over ging. Daar raakte we toen in gesprek met een schotse jongen. Hij vertelde dat hij 6 maanden aan het reizen was, niet met de bus of het vliegtuig zoals de meeste normale mensen doen, nee met de fiets!! Wauw, hij had echt hele leuke en interessante verhalen te vertellen waardoor het wachten op de regen al iets minder erg was. wat een respect heb ik voor die jongen.

Toen de regen over was hebben we nog een uurtje door Machu Pichu gelopen, en toen was het klaar. Alle busjes ariveerde met honderden andere touristen, het was koud en mijn hakken deden super veel pijn. Machu Pichu was mooi, maar eigenlijk vond ik de trek nog mooier.

Ik heb mijn schoenen achter gelaten nadat we weer naar beneden toe zijn gehiked. ik was er gewoon boos op dat ze mij zo veel pijn hadden gedaan haha. Nu hoefde we ook alleen maar met de trein terug dus kon ik gerust op mijn slippers verder.

We hadden, omdat we zo vroeg terug waren nog heel veel tijd over. onze trein vertrok pas 's avonds. Het weer in Aquas Calientes leek beter te zijn dan daar boven op Machu Pichu, dus zijn we met nog een ander amerikaans meisje naar de hotsprings gegaan. Het enige probleem was dat het meisje haar bikini naar de was had gebracht, en deze was nog niet klaar. Gelukkig was er een oplossing. Je kon gewoon een bikini of een badpak huren voor 2 euro ofzo haha!

Dat had ze dus gedaan, en hebben we nog heerlijk in de hotsprings kunnen chillen.

's avonds zijn we met de trein en bus naar huis gegaan. Dat duurde echt super super lang. Vooral de busrit. We kwamen rond 11 uur weer aan in Cusco en hebben toen een dormroom voor alleen maar meisjes geboekt. Dat was echt weer eventjes luxe en was echt heel gezellig geworden. En zijn we daar veelste lang blijven hangen. wij houden van cusco!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Maxime

Actief sinds 30 Nov. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 13272

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 16 Juni 2016

Tweede reis

05 December 2014 - 05 Maart 2015

Mijn eerste backpack ervaring

Landen bezocht: