lalalalaos - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu lalalalaos - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

lalalalaos

Door: maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

04 Januari 2015 | Laos, Muang Pakbèng

Het is inmiddels alweer 4 januari 2015. Het is nu 10 voor 7 sochtends en de wekker gaat pas over 10 minuutjes. Maar zoals gewoonlijk word ik weer wakker gemaakt door geluiden zoals kukelende hanen en andere mensen die aan het opstaan zijn. Heel veel hostels zijn heel erg gehorig.

We hebben het gelukkig gehaald om voor dat ons visa is afgelopen thailand te verlaten en we zijn eindelijk in laos! We zijn eergister aangekomen. Heel gek ging dat...

We zaten heel relax in de bus naar chiang kong en hadden verwacht dat we er ongeveer 7 uurtjes in moesten zitten vanaf chiang mai. En ineens na 6 uur werd de halve bus uit de bus gezet inclusief wij. Dat was echt heel raar. Het meisje die in de bus werkte zei ineens tegen een jongen bij ons in de bus: you go out! De arme jongen keek de bus rond en je kon aan zijn gezicht zien dat hij niet wist waarom hij er uit moest zo plotseling. Maar nadat de buschauffeur wat schreeuwde in het thais bleek dat de mensen die vandaag naar laos wilde, nu de bus uit moesten stappen...

Dus daar stonden we dan met onze backpacks zomaar op straat haha. Er stonden wel tuktuks. Die moest je dus verplicht gaan pakken, anders moest je nog 2 km lopen. En daar heb je echt geen zin in.

Nou eindelijk aangekomen bij de grens, ging het gelukkig wel allemaal heel snel. Weer iets raars was dat de douanen zeiden dat ik mijn geld moest ruilen in Amerikaanse dollars omdat zo mijn visa goedkoper zou zijn. Maar toen ik uiteindelijk mijn visa aan ging vragen bleek dat ik ook nog eens een dollar te kort kwam. dus heb ik nog 40 Bath bij moeten betalen en kwam ik uiteindelijk op jet zelfde bedrag uit als dat ik het met laotiaanse kip zou betalen of met bath. Dus ik snap niet helemaal waarom ik mijn geld heb geruild met dollars. Achja! We waren er eindelijk. We hadden alleen nog een shutllebusje moeten pakken over de vriendschap brug heen, en toen alweer wen tuktuk naar het plaatsje huay xai.

Daar hebben we gegeten en geslapen. Vanaf nu zijn we ook vegetarier geworden trouwens want de stroom blijkt hier heel vaak uit te vallen, dus je vlees is niet altijd gekoeld geweest. Uiteindelijk zijn we weer eigenwijs geweest en hebben we dat toch gedaan. Maar lot had een bot in dr pad thai gevonden, dus besluiten we toch maar vegetariër te worden de komende weken.

Gister hebben we vanuit huay xai de slowboat over de mekong gepakt naar pak beng. En vanuit hier gaan we strakjes naar luang prabang ook met de slow boat. En daar zullen we dan eindelijk wat langer blijven. We zijn nu al 4 dagen onderweg eigenlijk. Al het hele jaar dus haha. De slowboat is echt heel erg mooi. De bergen en de natuur wat je dan ziet. Het wetd tegen de avond aan alleen een beetje koud maar gelukkig waren we er toen alweer snel.

Lott en puck hebben gisteren een grote enge spin gezien hier. Gelukkig ik niet. Dat word nog wat in laos. Ik moet snel gaan want ander missen we de boot nog haha!

Tags: #pakbeng

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxime

Actief sinds 30 Nov. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 13265

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 16 Juni 2016

Tweede reis

05 December 2014 - 05 Maart 2015

Mijn eerste backpack ervaring

Landen bezocht: