luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

luang prabang

Door: maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

06 Januari 2015 | Laos, Luang Prabang

Goedemiddag allemaal. Puck lotje en ik hebben vandaag even een uitrustdagje bij het zwembad. Gister avond waren we ook al helemaal uitgeput. Na 4 dagen reizen zijn we dan eindelijk in luang prabang, en morgen gaan we alweer naar vang vien, want je hebt eigenlijk alles al heel snel gezien hier.

We zijn weer met de boot van vang pakbeng naar luang prabang gegaan, maar dit keer was de reis veel leuker dan de reis naar pakbeng. We hebben een groep Amsterdammers ontmoet waar we het kaartspelletje highjack aan hebben geleerd. Dat is een spelletje waarbij steeds meer kaarten een gebaar bij horen, en als jij als laatst bent met het gebaar te doen moet je een slokje van je bier pakken. Dit hebben we denk ik 5 uur lang achter elkaar gedaan. dus dan raad je natuurlijk wel hoe je je voelt na zo een bootreis. We hadden super veel lol samen, en hadden het idee om samen met 3 van de amsterdammers op een dormkamer te slapen. Gezellig!

Het koste maar 3 euro pp om daar te overnachten dus hadden we dat ook maar gedaan. Het was wel meteen de slechtste kamer die we allemaal tijdens onze reis hebben gehad. Ook die van de amsterdammers. Maarja hoe slechter iets is, hoe grappiger het word. Zo hebben we heel de avond nog zo veel lol gehad dat mijn buik die avond gewoon pijn deed van het lachen.

We zijn met Johan, fabian en roman ( zo heette de amsterdammers die bij ons op de kamer sliepen) gaan eten bij een heel koedkoop restaurantje en daarna hebben we een biertje gekocht bij de supermarkt. Toen we om 12 uur naar de eutophia wilde gaan was die al dicht helaas. Er was nog wel iets anders dat open was. "Bowling". dus wij dachten dat we naar een club werden gebracht die bowling heette. Maar in plaats daarvan kwamen we ineens echt in een bowlingbaan terecht haha. Dusja. Daar stonden we dus ineens in laos op de bowlingbaan. Verder was er niks open.. naja, ook wel grappig een keer om te bowlen. Dus hebben we eventjes gebowld en zijn we daarna naar ons gezellige hostel gegaan waar we nog eventjes om het kampvuurtje hebben gezeten en daarna naar bed zijn gegaan.

Mijn bed was echt niet te doen. Super hard hout en een heel dun matrasje. Het leek wel of er een deuk in mijn matras in zat haha. Maar uiteindelijk was ik zo moe dat ik toch wel in slaap ben gevallen. De volgende ochtend zijn we weer samen met de amsterdammers naar de watervalletjes gegaan.

Daar hebben we ook in gezwommen wat echt super koud is. De watervallen zijn echt niet normaal mooi. Het water is super blauw en alles er om heen is gewoon prachtig. Ik heb er zoveel mogelijk fotootjes van gemaakt. Savonds zijn de amsterdammers al naar vang vien gegaan en wij zijn hier gebleven en hebben nu zelfs een prive kamertje voor 7 euro met zn drietjes! Vandaag zijn we even aan het bijkomen dus en morgen gaam we er weer voor.

Kussie uit luang prabang