vang viang - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu vang viang - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

vang viang

Door: maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

16 Januari 2015 | Laos, Vientiane

We zijn nu onderweg van vang vieng naar vientiane. Vientiane is de hoofdstad van Laos. Daar vragen we een visum aan voor Vietnam wat ongeveer 2 werkdagen kan duren.

Vang vieng is echt super vet! De eerste paar dagen waren wat minder omdat het heel erg slecht weer was. Het regende van s morgens tot s avonds aan een stuk door.

Gelukkig zaten we nu niet in een strand hutje of luang prabang waar je echt niks binnen kan gaan ondernemen. Overal in vang vieng zijn restaurantjes met kussens waar je op kunt gaan zitten en tijdens je eten of drinken friends kunt gaan kijken. echt overal stond friends op. Er was dan een uitzonderingetje waar family guy op stond. Dus de eerste dag hebben we echt alleen maar gezeten, gegeten en friends gekeken. We waren ook best moe van het reizen en waarschijnlijk ook van die stomme malariapilletjes.

Van dat zelfde pilletje was ik de volgende dag ook ziek geworden. Het was toen nog steeds aan het regenen en het was ook koud. Daarom hadden we een leuk ideetje om onze saaie dag door te komen.

We gingen er alle drie appart op uit om een dikke trui voor elkaar te kopen met een budget van 10 euro. Dat viel niet echt mee. Tenminste voor puck en lotje dan niet echt haha. Ik had mijn trui al in het tweede winkeltje kunnen kopen... Ik had hem ook nog van 14 naar 10 af kunnen dingen, en hij zag er best prima uit.

Toen ik terug kwam heb ik ondertussen nog mijn haren gekruld, ben ik beneden bij friends gaan zitten, ben ik daarna nog op en neer naar de winkel gegaan en toen weer bij friends gaan wachten.10 minuutjes later kwamen puck en lotje er aan met hun vangst.

We hebben toen een spelletje verzonnen met kaarten. Toen we uiteindelijk klaar daar mee waren en onze tas mochten uitpakken, waren we ineens alle drie helemaal omgeslagen. Tijdens het spelletje waren we heel vrolijk en vonden we het super grappig. Maar ik was de enige die een echte trui had gekocht haha. Lotje was de gelukkige die die trui had gewonnen, maar ook die was aangeslagen. Hahaha. Achteraf kunnen we er alleen maar om lachen want we waren ineens alledrie super stil omdat we dat niet hadden verwacht. En het gaat in principe maar om een trui van 10 euro.
Lot en puck konden er echt geen vinden en toen had puck maar een mannentrui gekocht en lott een of ander groen basketbaltruitje die in iedergeval allebei niet warm waren. Daarna hebben we nog geprobeerd om op stap te gaan maar dat was ook niet zo'n succes. Dat lag niet meer aan de trui hoor, maar we waren een beetje down die dag waarvan ik ook de malariapil de schuld geef. Op nog een sombere regendag zijn we met de amsterdammers die we al op de slowboat hadden ontmoet gaan beerpongen bij hun hostel. Behalve ik omdat ik ziek was die dag. en savonds zijn we met hun gaan eten, wat wel gezellig was.

Toen maandag eindelijk het zonnetje weer scheen, zijn we gaan tuben. Je huurt dan een soort zwemband waar je mee op de rivier gaat tuben. Langs de kant staan allemaal barretjes waar je dan met een touwtje word binnen gehaald. Heel grappig is dat. Het derde barretje vonden we het leukst daar draaide ze allemaal 90's liedjes. We zijn er ook een beetje te lang blijven hangen waardoor het al veel te laat was om onze borg terug te krijgen.

In het water dobberen rond 6 uur is ook niet meer heel fijn want het koelt dan heel erg af. Toen zijn we maar naar de kant gepeddeld met onze handjes en hebben de tuktuk gepakt om vervolgens nog onze borg niet helemaal terug te krijgen want we waren een kwartiertje te laat.

Toen we voor ons hostel stonden om daar een powernapje te gaan doen kwamen we er achter dat we onze sleutel kwijt waren! Gelukkig was de deur nog open want niemand van ons had hem op slot gedaan. Ook weer zo iets... het powernapje werd een heel lang slaapje tot de volgende ochtend. En die ochtend besloten we om nog eens naar de barretjes te gaan maar dan geen tube te pakken, maar om onze sleutel daar te zoeken. We moesten anders namelijk 25 euro betalen als je je sleutel kwijt was, en dat is bij ons heel erg veel nu haha.

Dus hebben we weer de tuktuk gepakt, maar schijnbaar waren de barretjes van gister helemaal niet open. We hadden wel aan een jongen die daar gister en vandaag aan het werk was gevraagd of hij onze sleutel had gezien maar dat had ie niet. Dusja, nu we er toch waren en niet saai met zn drietjes in een hoekje wilde gaan zitten, hebben we ook een biertje gepakt, gaan socializen en zijn we gezellig de zelfde route gaan lopen als de tubers maar dan natuurlijk over land en niet in de rivier.

De dag erna hebben we het nog eens geprobeerd. Poging 2. De barretjes van die dag waren nu wel open. We bedachten om er nu heen te lopen, in het geval we weer geen sleutel zouden vinden en alweer een tuktuk voor niks moesten betalen.

Dat bleek ook al weer niet zo'n goed idee te zijn. We dachten eigenlijk dat we langs de kant konden lopen maar dat ging niet echt met al dat hoge gras,prikkeldingen, en hier en daar wat hekjes. We dachten dat we misschien een klein stukje nog door het water konden lopen, en vast wel een stukje tegen zouden komen waar je op het land weer terecht komt. Maar na een kwartiertje gaven we dat idee maar weer op. Er zaten ook allemaal van die vieze waterschaats beestjes in het water waardoor we niet meer verder durfde te lopen.

Dus toen we al een kwartier in het water aan het lopen waren hadden we maar weer besloten om terug te draaien en toch maar een tuktuk te pakken. Op de terug weg verloor ik nog mijn slipper die met de stroming zo van me weg dreef. Gelukkig had lotje hem nog kunnen vangen een stukje verder in de rivier.

Toen we eindelijk om 5 uur bij de barretjes waren aangekomen om die stomme sleutel te zoeken waren de meeste barretjes alweer dicht. De mensen waren er gelukkig nog wel aan het opruimen. We zijn van het ene barretje naar het andere barretje gegaan, maar nergens lag onze sleutel helaas.

Helemaal teleurgesteld hebben we de tuktuk maar weer terug gepakt. We hebben het in iedergeval geprobeerd vonden we. Haha

Vandaag wilde we eigenlijk weer gaan liften naar vientiane, maar we stonden eerst op een weg waar maar 1 auto in het kwartier voorbij kwam, dus hebben we toch maar besloten om de bus te pakken. Terwijl we aan het lopen waren, zag puck ineens een drukkere weg, dat bleek dus de goede weg te zijn naar vientiane! Wij stonden gewoon op de verkeerde weg. Echt weer iets voor ons!

Toch maar weer besloten om te gaan liften... we hebben daar twee minuutjes gestaan en toen kwam er ineens een localbus aan die voor ons is gestopt. Als we mee wilde koste dat 4 euro pp . Dus hadden we alweer onze keuze snel gemaakt en zijn we toch weer de bus gaan pakken! Op het begin was het eigenlijk wel een fijn busje. Nu komt steeds, bij elke halte iemand erbij en zitten we met zn vijfjes op de achterbank gepropt op dit moment. Dat word een lange rit, maar hij was wel maar 40000 kip haha.

Sabaidee! Tot snel! Xx

• 19 Januari 2015 - 22:12

Redhead:

Veel plezier in Vietnam :) gaan jullie saigon express doen ?? dan heb je zo"n hoedje op net als de mandarijntjes ^^