Machu pichu jungle inca trek dag 2 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu Machu pichu jungle inca trek dag 2 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Maxime Scheepens - WaarBenJij.nu

Machu pichu jungle inca trek dag 2

Door: Maxime

Blijf op de hoogte en volg Maxime

30 Mei 2016 | Peru, Cuzco

We werden wakker met een adembenemd uitzicht midden in de jungle. (ik probeer foto's toe te voegen) We konden zelfs een zwerm papagaaien zien vliegen. Deze maken overigens wel heel veel geluid, maar dat was zo mooi om te zien... al die groene mooie vogeltjes.

We konden zelfs een beetje uitslapen want ons ontbijt was er om 8.30. We deden alles lekker rustig aan. Na het eten verzamelde onze gids wat fruit en aardappelen wat hier in de jungle groeit, en begon daar over te vertellen. Hij liet ons een vruchtje zien waar cacoa bonen in zaten. Het zag er eigenlijk heel ontsmakelijk uit. Maar toen ik het proefde smaakte het naar pure chocolade. Ook liet hij een vruchtje zien die op een kastanje lijkt, het vruchtje had de naam achiote. Daar schminkte de inca's zich vroeger mee. en op de dag van vandaag maken ze er nog make up van. Ik heb toen alle meisjes van ons team geshminkt met achiote inclusief mezelf. Zo hebben we bijna de hele dag rond gelopen.

Ondertussen kwamen er een paar bezweten mensen in het restaurant binnen gelopen. Zij hadden er al een stukje hiken opzitten. Toen ik dat zag kreeg ik de kriebels. Het zag er echt uit alsof ze het super zwaar hadden gehad. en wij moesten nog beginnen!

Maar toen we na het schminken begonnen te lopen vond ik het een klein beetje te soft. Het was wel heel erg warm, maar het meest liepen we in de schaduw. En verder hoefde we niet heel veel omhoog te klimmen maar was het grootste gedeelte van de hike plat. Maar ik mocht niet klagen, want de hike was heel erg mooi. We kwamen maisplantages tegen en plekken waar avocados, mango en ananas groeide. Ook hadden we een hele vette stop met uitzicht over de rivier. (Die rivier hebben we trouwens onze hele trek gevolgd).

We hadden daarna echt een super lekkere lunch met quacemole, soep en spaghetti. En ik, als echte avocado liefhebber was natuurlijk helemaal verliefd op de quacemole. Ik was helaas niet de enige. Iedereen had de guacemole binnen 1 minuut op. En zoals ik al zei, we deden het wel heel erg rustig aan. Na deze uitgebreide lunch mochten we ook nog eens een heel uur in de hangmatten liggen! Super fijn voor een kwartiertje, maar daarna wilde ik eigenlijk weer actie. Ook een andere jongen van onze groep was zich gruwelijk aan het vervelen. Ik zag hem steeds van zijn hangmat af gaan en iets verder de jungle in gaan. Na tien minuutjes kwam hij terug met een sinaasappel die hij zelf had geplukt. Ik zag hem weer trots terug in zijn hangmat gaan liggen, en daarna weer terug de jungle in. Hij had helaas maar 1 keer beet.

Na drie kwartier verveelde iedereen zich, en wilde we allemaal gaan. Gelukkig werd het na de hangmattensessie wat avontuurlijker. Er waren echt super veel rotsen en stenen, en ook een heel eng bruggetje. We hadden ook ergens moeten oversteken met een gammel kabelkarretje. Zodra je daarvan af was moest je nog een donkere tunnel in, en daarna was het weer steen en nog een steen. Maar de hike was in ieder geval wat zwaarder, en nog steeds super mooi.

We waren nu allemaal uitgeput maar voldaan aangekomen bij de hotsprings. Daar hebben we 2 uur lekker in het water gedobberd. Daarna mochten we naar ons hostel, waar we gingen dineren. Opeens waren daar nog 2 andere meisjes die vanaf vandaag mee zouden doen aan onze trek. Die waren op een hele rare manier bij ons terecht gekomen vertelde ze. Ze werden van het ene busje naar het andere busje gezet en niemand vertelde precies wat er aan de hand was. Het enige wat zij wisten was dat hun trek nu ging beginnen. En uiteindelijk werden ze dus uiteindelijk bij ons hostel afgezet waar nog niemand was. Gelukkig is het dus wel goed gekomen met ze.

De twee nieuwe meisjes, onze groep en nog een andere groep zaten nu dus bij elkaar te dineren. We hadden samen twee gidsen. Onze gids, maar vooral de andere gids hadden heel veel zin om een feestje te bouwen. Dichtbij was er een kampvuurfeestje van de mensen van de salkantaytrek. Ze probeerde iedereen al over te halen om biertjes te drinken, en om daarna met ze mee te gaan. Lotje en ik zijn de flauwste natuurlijk niet en zijn toen meegegaan. Eigenlijk ging het grootste gedeelte mee van de groep, maar zijn al weer snel terug naar het hostel gegaan. Lotte en ik hebben zelfs nog eventjes door gefeest in een local discotheek maar lagen toch wel al weer vroeg in ons bedje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Maxime

Actief sinds 30 Nov. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 13281

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 16 Juni 2016

Tweede reis

05 December 2014 - 05 Maart 2015

Mijn eerste backpack ervaring

Landen bezocht: